İkamet İzni Başvurusu Nasıl Yapılır ?
How To Make A Residence Permit Application?
كيف يتم التقديم على طلب تصريح الاقامة
Как подать заявление на получение вида на жительство?
Wie wird ein Antrag für eine Aufenthaltserlaubnis gestellt?
Dosyada Eklenecek Belgeler
- İkamet izni kayıt/başvuru formu (öğrenci tarafından ıslak imzalı şekilde)
- Pasaport ya da pasaport yerine geçen belge (aslı görüldü şeklinde)
- Öğrencilik durumunu gösterir belge
- 4 adet biometrik fotoğraf
- Geçerli sağlık sigortası (GSS ya da ikamet izni talep süresini kapsayan özel sağlık sigortası)
- Kalacağı adres bilgilerini gösterir belge
- Kendi evinde kalıyorsa, tapu fotokopisi (uzatma başvurularında “yerleşim yeri belgesi” yeterlidir)
- Kira sözleşmesi ile kalıyorsa, kira sözleşmesinin noter onaylı örneği
- Otel vb. konaklama yerlerinde kalınıyorsa, bu yerlerde kalındığına dair belge
- Öğrenci yurtlarında kalınıyorsa, yurtta kalındığına dair belge
- Destekleyici yanında kalınıyorsa, yanında kaldığı kişinin noter onaylı taahhüdü (Destekleyici evli ise ayrıca eşinin de noter onaylı taahhüdü)
- İkamet izni belge bedelinin ödendiğine dair makbuz
- Ulusal elektronik tebligat sistemi adresi (sadece uzatma başvuruları için)
- 18 yaşından küçük yabancılar için;
- Vize muafiyetiyle ya da farklı amaca yönelik vizeyle gelenler için; veli/vasi bilgisini içeren belge (doğum belgesi, aile belgesi vb.) ve veli/vasi/yasal temsilcisi tarafından verilen muvafakatname (amacına uygun vizeyle ((öğrenim vizesi)) gelenler için; muvafakatname ve veli/vasi bilgisini içeren belge eklenmeyecektir.)
Beyan belgesini 2 nüsha olarak doldurup Ofise teslim etmeniz gerekmektedir.
Beyan belgesini indirmek için TIKLAYINIZ
İkamet başvurusu evraklarını PAZARTESİ, SALI, ÇARŞAMBA ve PERŞEMBE günleri 10:00-12:00 ile 14:00-16:00 saatleri arasında ofisimize teslim edebilirsiniz.
Evrak teslim adresi: Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, T2 Blok, Dış İlişkiler Ofisi Serdivan / SAKARYA
İletişim Bilgileri:
E-POSTA: ikamet@subu.edu.tr
TEL: +90 264 616 10 67 / +90 264 616 01 23